Doskonały dzień

To moje pierwsze spotkanie z Richardem Paulem Evansem i na pewno jeszcze nie raz sięgnę po książki tego autora. Pisze on nowoczesnym językiem o współczesnych sprawach, ale przy tym porusza serca i dusze. Próbuje otworzyć oczy swoim czytelnikom na ważne sprawy dotyczące ich samych. Taką literaturę może zrozumieć każdy z nas.

"Doskonały dzień" to historia  Roberta Harlana, ale pod tym nazwiskiem może kryć się każdy z nas. Robert stracił pracę. Niespodziewanie. Jego największym marzeniem jest napisać książkę i do tego właśnie pomysłu przekonuje go żona. Inspiracją jest ona sama i jej doskonały dzień z umierającym na raka ojcem. Praca nad książką nie trwa długo, lecz aprobuje cały czas Roberta. Zatracając się w tym co robi powoli oddala się od rodziny. Przechodzi kryzys, kiedy jego książki nikt nie chce wydać. Czekanie jednak przynosi skutek i książka odnosi fenomenalny sukces. Wtedy zaczynają się prawdziwe schody. Jak pogodzić karierę z zobowiązaniami wobec najbliższych? Co powinno być priorytetem w życiu człowieka? Dobre intencje nie są wytłumaczeniem braku czasu. Bo jak wyjaśnić dziecku nagły brak ojca?

Łatwo zapomnieć o tym, co jest najważniejsze z życiu. Patrząc na celebrytów widzimy jakie mają życie prywatne. Może nawet wśród najbliższych widzimy pracoholików lub po prostu ludzi, którzy nie umieją się postawić i tkwią w beznadziejności z nadzieja na lepsze jutro. O to trzeba zawalczyć. Istnieje powiedzenie, że dopiero jak straci się coś najcenniejszego , wtedy docenia się tego wartość. Przed śmiercią ludzie uświadamiają sobie jakie popełnili błędy. Często jest wtedy za późno na naprawienie błędów i odbudowanie relacji. Jednak zdarza się dostać drugą szansę od losu. Taką szanse dostał bohater tej powieści. Ale czy z niej skorzystał? Kto ceni twórczość Evansa wie czego może się spodziewać po tej książce. Dla innych jest to być może świetna okazja by za tropem Roberta odnaleźć radość i cel w życiu.

10 Response to "Doskonały dzień"

  1. Sylwia (nieperfekcyjnie.pl) says:
    21 października 2012 13:56

    Przyznam szczerze, że nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora. Co prawda mam jedną z nich na swojej półce, gdzie leży już od dawna, ale ciągle mi z nią jakoś nie po drodze. Na pewno nadrobię to. Oby jak najszybciej. ;-)

  2. Monika Gagat (Autorka) says:
    21 października 2012 22:55

    Tego autora czytałam "Stokrotki w śniegu" i jestem pod wrażeniem stylu tego autora..
    ps. Fajnie, że wróciłaś. ;)

  3. Unknown says:
    22 października 2012 03:01

    Nie czytałam tej książki Evansa, chociaż kilka innych tytułów znam i bardzo mi się podobały.

  4. Miłośniczka Książek says:
    22 października 2012 07:11

    dużo dobrego jak dotąd słyszałam o twórczości autora, ale sama jeszcze nie czytałam jego książek
    może zatem kiedyś coś w tym kierunku nadrobię ;]

  5. Izabell C. says:
    22 października 2012 10:46

    Niestety nie znam twórczości tego autora, ale myślę, że "Doskonały dzień" to wartościowa książka.

  6. Ona says:
    22 października 2012 11:50

    Brzmi ciekawie ;)) ale póki co po nią nie sięgnę, bo jestem zawalona stosem swoich książek w kolejce.

  7. Aleksandrowe myśli says:
    25 października 2012 01:29

    Na swojej półce mam inną książkę tego autora "Obiecaj mi". Jeżeli spodoba mi się styl i pomysły pana Evansa, to będę chciała czytać również inne jego książki :)

  8. szambo ekologiczne says:
    6 czerwca 2014 01:29

    fajnie tutaj u Ciebie :)

  9. Anonimowy Says:
    7 września 2014 13:18

    Hi there, I enjoy reading through your article. I like to write a little comment
    to support you.

    Feel free to visit my web page click the following web page

  10. Admin says:
    14 września 2021 07:06

    he wise person has long ears and a short tongue.
    I have saved this page because I found it distinctive. I might be quite interested to know more news on this. Thanks a lot!
    wSarah Berger

Prześlij komentarz