"Zwyciezca jest sam" Paulo Coelho

Nie wiem jak wypowiadać się o książkach Paulo Coelho. Pisarz sam w sobie jest Mistrzem-porusza odmienne tematy, przedstawia swój punkt widzenia, ma nowatorskie pomysły. Pisze prostym językiem, ale nasyconym złotymi myślami, drogowskazami. Kim on jest, żeby wskazywać ludziom drogę? W swoich dziełach nie raz poruszał temat Boga, odwoływał się do Pisma Świętego, ale łączył to z praktykami czarownic. Czy tak można? Wielu się oburza, inni są przychylni, jednak wszystkich łączy ciekawość. O czym jest ta książka?

"Zwycięzca jest sam" odbiega tematem od innych znanych mi dzieł tego pisarza, jednak motyw jest ten sam. Coelho zachęca nas do wkraczania na swoją drogę i trzymania się jej, mimo przeszkód. Jednak nie każda wybrana droga jest tą właściwą. Dlaczego? Ilustrują to bohaterowie książki. Wszyscy są postaciami sławnymi w swojej dziedzinie. Spotykamy się z reżyserami, aktorkami, modelkami, policjantami, lekarzami sądowymi. Są wybitni w swoim fachu lub dopiero wchodzą na szczyt. Coelho stworzył jeden główny wątek-bezgraniczną miłość Igora do Ewy. Mężczyzna jest prezesem dużej sieci komórkowej w Rosji. Żona odchodzi od niego w ramiona innego znudzona monotonią ich związku i przestraszona stanem psychicznym jej męża. Jest on gotowy zabić z zimną krwią, tak jak to robił na wojnie. Chce odzyskać żonę i dlatego przyjeżdża do Cannes, gdzie odbywa się wielki festiwal filmowy. Na kilka dni to małe miasteczko przeistacza się w pełne milionerów i celebrytów miejsce. Odbywają się tam bankiety, wystawne kolacje, pokazy mody. Ludzie dopiero rozpoczynający karierę szukają swojej szansy i chcą pokazać się prasie i Superklasie, zaistnieć w świecie. Te wydawałby się bezpieczne miejsce chronione przez policję zatruwa informacja o popełnionych morderstwach w stosunkowo krótkim czasie. Rodzą się pytania, na które odpowiedzi należy szukać w książce.

Według mnie jest to jedno z lepszych dzieł pisarza. Opisuje życie sławnych osób, przedstawia je w innym świetle. Tacy ludzie wcale nie są szczęśliwi. Sława trwa parę chwil, potem chce się jeszcze więcej. Traci się to, co naprawdę w życiu ważne. Książka oprócz tych mądrości zawiera również wątek kryminalny. Mam co do niego parę zastrzeżeń. Akcja rozgrywa się bardzo powoli, właściwie nic się nie dzieje. Książka jest momentami nudna. Gdyby nie to, moja opinia byłaby o wiele lepsza.

7 Response to ""Zwyciezca jest sam" Paulo Coelho"

  1. Miłośniczka Książek says:
    7 maja 2012 14:02

    nie przepadam osobiście za tym autorem

  2. figlarneczytanie.pl says:
    7 maja 2012 14:48

    Pisarz jest jednym z ulubionych:) Pozdrawiam

  3. Sylwia (nieperfekcyjnie.pl) says:
    8 maja 2012 00:28

    Mam za sobą kilka książek Coelho. Niektóre podobały mi się bardziej, drugie mniej, ale nie należę do osób, które bardzo krytycznie podchodzą do tego autora. Owszem, może czasami zbyt mocno mędrkuje i wyolbrzymia niektóre sprawy, nie mniej jednak wiele z moich ulubionych cytatów pochodzi z jego książek, więc chyba nie są takie złe.
    P.S. Również dodaję do obserwowanych. :-)

  4. Julia says:
    8 maja 2012 02:25

    Lubię tego autora, ale tylko nieliczne napisane przez niego dzieła. Uwielbiam tą całą mądrość, którymi są wypełnione jego książki, ale ta historia jakoś nie przypadła mi do gustu.

  5. Larysa says:
    8 maja 2012 06:13

    Chyba raczej nie moje klimaty.

  6. Unknown says:
    8 maja 2012 08:05

    Książkę przeczytałam i stwierdzam, że to nie moje klimaty.
    +zostałaś oTAGowana [więcej informacji na moim blogu]

  7. Karolina says:
    13 maja 2012 02:34

    Po kilku książkach jego autorstwa obiecałam sobie, że po więcej nie sięgnę. Te "złote myśli" i wylewający się z pomiędzy zdań narcyzm autora szalenie mnie wkurzają. Ale nie powiem, okładka mi się podoba;)
    Pozdrawiam!:)

Prześlij komentarz